Kubki reklamowe pokryte drukiem bezpośrednim i kalką ceramiczną

Posted on

Kubki reklamowe

Kubki reklamowe

Kubki to bardzo popularny gadżet reklamowy, po który sięgają zarówno małe, rodzinne firmy, jak i międzynarodowe korporacje. Tego typu produkt dostępny jest w wielu różnych wersjach. Różnić mogą się one od siebie między innymi pojemnością, kolorystyką oraz materiałem wykonania. Najważniejszym elementem każdego naczynia reklamowego jest pokrywający je nadruk, który przybierać może rozmaite formy. W najprostszej wersji ograniczać może się on do logo firmy. Dodatkowo, na powierzchni kubka znaleźć może się także slogan reklamowy przedsiębiorstwa czy jego dane teleadresowe.

Kubki reklamowe bardzo często produkuje się z zastosowaniem druku bezpośredniego. Cechą charakterystyczną tego typu nadruku jest fakt, iż wykonywany jest on maszynowo w pełnych kolorach z wzornika Pantone. Do jego zalet zaliczyć można między inny możliwość mycia w zmywarce. Po pokryciu naczynia farbą ceramiczną, wypalane jest ono w temperaturze sięgającej 800 stopni Celsjusza. Sprawia to, że nadruk jest w pełni odporny na wszelkiego rodzaju uszkodzenia. Wykorzystywane tu nowoczesne maszyny są w stanie nadrukować projekt z dokładnością do 0,01 milimetra. Kolejny atut tej metody to bardzo atrakcyjna cena.

Tworzone w ten sposób kubki reklamowe nie są oczywiście pozbawione wad. Zalicza się do nich między innymi możliwość wykonania. nadruku wyłącznie na zewnętrznej powierzchni naczynia, w maksymalnie 6 kolorach Pantone. Minimalna grubość w pozytywie wynosi tu 0,2 milimetra, w negatywie 0,4 milimetra.

Kubki reklamowe produkuje się także z zastosowaniem kalki ceramicznej. Po uprzednim przygotowaniu projektu jest on drukowany na specjalnym papierze transferowym, który przenoszony jest na kubek i wypalany w temperaturze 800 stopni Celsjusza. Przewagą tej techniki jest znacznie większa powierzchnia nadruku, możliwość personalizacji i opcja wykonania grafiki zarówno na zewnętrznej, jak i wewnętrznej powierzchni naczynia. Ograniczenia technologiczne dotyczą w tym przypadku wyłącznie wielkości pisma oraz grubości linii nadruku.

Tags: , ,